golite M2, golite P1, jetlag, lichttherapie, winterdepressie
De kleinste lichttherapielamp ter wereld, geeft meer licht dan een grote lamp
Golite P1 bij ploegendienst
 

 

 

Introductie

 

 

  Demo    

 

Gebruiksadvies

 

 

  Bijwerkingen    

 

Jetlag

 

 

 

Ploegendienst

 

 

 

Vergelijk

 

 

  F.A.Q    
  Literatuur    

 

Handleiding

 

 

 

Bestellen

 

Prijzen

 

 

 

Bestelformulier

 

 

 

Tweedehands

 

 

 

Webmaster

 

 

 

 

 

 

 
Onze leverancier:

 
 
 
 

 

 
 
 
 
 
 

 

 

 

Ploegendienst
Omdat deze slaapproblemen een preciezer tijdstip van de belichting vereisen, moet u de assessment test uitvoeren op www.mygolite.com
Als u geen verschoven circadiaans ritme probleem merkt, gebruik dan het licht wanneer je 's morgens wakker wordt.
Gebruik het licht 's avonds opnieuw gedurende eenzelfde tijdsduur.
Onthoud dat u 's avonds ongeveer tweemaal zo ver van het toestel dient verwijderd te zijn.
Dit zal uw lichaamsklok helpen het sterker ochtend signaal te onderscheiden van het avond signaal.
Gebruik geen lichtbehandeling na 21 uur omdat licht de nachthormonen gedurende tenminste twee uur onderdrukt. U zou niet in staat zijn in te slapen.

Verslapen...
Donkerder omstandigheden of een slecht functionerende lichaamsklok zullen er voor zorgen dat het lichaam te veel nachthormoon melatonine aanmaakt.
Dit wordt beschouwd als een belangrijke oorzaak van verslapen.
Personen die last hebben van verslapen hebben typisch ook een verschoven circadiaans ritme.
De "Circadian Rhythm Assessment" test zal helpen het probleem te identificeren en genereert een doeltreffend behandelingsschema om u te helpen dit probleem te verhelpen.

Shiftwerk - Ploegenarbeid
Shiftwerk of ploegenarbeid is één van de moeilijkste omstandigheden om in te werken of mee te leven, omdat hierbij het werkschema niet in de pas loopt met de slaap/waak cyclus.
Dit probleem is dikwijls complex omdat shiftwerk schema's dikwijls onlogisch zijn.

Bij het begin van ploegendienst
Nieuw onderzoek toont aan dat het ontvangen van een lichtbehandeling van 30 minuten voor het shiftwerk en dan 15 minuten per 2 uur tijdens het shiftwerk niet alleen de alertheid en de prestaties verhoogt maar ook de lichaamsklok aanpast.
Binnen de drie dagen zal de lichaamsklok opgeschoven zijn naar een nachtshift schema.
Het nemen van ontspannende melatonine bij thuiskomst kan het aanpassen van de lichaamsklok versnellen.
Na de tweede dag zou melatonine niet nodig meer zijn en zal de lichaamsklok aangepast zijn aan het nieuwe werkschema.
Terwijl men in een nachtshift werkt, is het belangrijk een zonnebril te dragen en fel licht te vermijden wanneer men naar huis gaat.

Bij het stoppen van ploegendienst

Wanneer men met het shiftwerk stopt mag men geen zonnebril dragen, omdat het nu belangrijk is helder ochtendlicht te ontvangen.
Bij thuiskomst moet de shiftwerker de lichtbehandeling gedurende ongeveer 30 minuten toepassen en hij/zij moet minstens 3 uur wachten alvorens te gaan slapen.
Na het ontwaken kan hij/zij de ontspannende melatonine in de vroege avond (16-19 uur) nemen om zijn/haar lichaamsklok versneld aan te passen aan het normale tijdsschema.

Waarschuwingen met melatonine
Nadat men 's namiddags of 's avonds wakker te wordt, kan men best enkele uren wachten vooraleer melatonine in te nemen omdat dit slaperigheid kan veroorzaken.
Deze procedure zou slechts één of twee maal moeten herhaald worden vooraleer een normaal slaap/waak patroon bereikt wordt.
Voor meer gedetailleerde voorschriften voor shiftwerk, bezoek www.mygolite.com